0 položek0 Kč

DOPRAVA - Spediční služby - Jak se vyznat a nenaletět

21. 6. 2013  |  zobrazeno 5272×

Převzetí zásilky od dopravce

Jak překontrolovat zboží, na co si dát největší pozor, co když dopravce nechce počkat než si zásilku překontrolujete, ... co v takovém případě napsat do papírů. Nepodepisujte převzetí dokud jste se nepřesvědčili, že Vám přišla zásilka v pořádku. Vzdáte se tak všech Vašich práv pro následné, kladné vyřízení reklamace.

Informovat zákazníka

Řidič má za úkol od objednavatele dopravy (to je prodejce) včas informovat zákazníka, že se blíží ze zásilkou na místo určení. Za tuto službu objednavatel u většiny dopravců platí. Řidič by tuto informaci měl zavolat nebo poslat formou SMS zprávy nejpozději hodinu před příjezdem na místo určení.

Protože, kdo v dnešní době má čas a chuť vysedávat doma nebo na stavbě kam chtěl zásilku doručit a nikam se ani hnout kvůli obavě, že co když právě přijede a já tam nebudu. To v dnešní uspěchané době není možné.

Jestli dá řidič vždy předem vědět že se blíží nebo ne, to je věc druhá, a může za ni jen ten konkrétní řidič.

A co dál?

Každý kdo čeká zásilku je určitě natěšen na novou věc, kterou si objednal.

A co může být horšího, než když z auta vyleze otrávený řidič s tím, jak je dnes hrozný den, že nestíhá a rychle, rychle ať už jede zase pryč.

Tímto se prosím vůbec nenechte vyvést z míry!

Ten řidič je tam nyní pouze pro Vás a takto k tomu musíte přistupovat. Je za to placený a máte nárok na překontrolování.

Takže pokud řidič začne vytahovat balík nebo více balíků a hned by chtěl podpis popřípadě vybrat ještě dobírku a rychle zmizet, zbystřete.

Pokud to tak necháte - uděláte největší chybu!

Proč a v čem?

Vždy je potřeba uvědomit si, co jste si objednali a co přebíráte.

Je obrovský rozdíl přebírat třeba knihu za 300,-Kč nebo sprchový kout, vanu či umyvadlo za 10 000,-Kč.

Není rozdíl jen v částce kterou jste zaplatili, ale hlavně v křehkosti materiálu, který Vám dovezli.

Nenechte se nikdy odradit nepříjemným řidičem!!!

Máte právo si zkontrolovat zda je zásilka neporušená a hlavně jestli je obsah zásilky nepoškozen.

Nejčastější argumenty řidiče, když mu řeknete, že si chcete zásilku rozbalit a zkontrolovat

  1. Hrozně spěchám, na to tady nemám čas!

  2. Krabice je v pořádku, nejeví známky poškození!

  3. To budete rozdělávat tady na ulici?

Ano, na zásilku se těšíte nebo ji již nutně potřebujete, aby rekonstrukce koupelny nestála.

Ale hlavně se nechcete dohadovat s řidičem o tom, že máte právo si zásilku rozdělat a v klidu překontrolovat.

Ale je třeba si uvědomit, že 10 minut strávených zkontrolováním zásilky, předejdete následným problémům s reklamací. A to za to stojí.

Když si potom vklidu doma rozděláte sprchový kout a zjistíte, že je rozbité sklo nebo něco odřené, bouchnuté, tak si najednou uvědomíme AHA! To bude asi ten hlavní důvod, proč byl ten řidič tak nepříjemný a proč tak spěchal. Asi moc dobře věděl co se stalo, že mu to třeba někde upadlo apod.

Někdo si i řekne: "Ale krabice nebyla porušena! Tak jak to, že to je rozbité?!"

Je to poměrně jednoduché. Vše záleží na tom, jak s balíkem dopravce zachází. Balík může pustit na zem z výšky 30 cm a na krabici nic nepoznáte, ale to, co je vevnitř, je rozbité na střepy.

Můžete namítnout: "Ale v krabici nic neštěrchalo".

To je zase tím, jak jsou skla mezi sebou proložena ochrannou pěnou nebo bublinou. A v krabici je vše zmáčklé na sebe, aby to zabíralo co nejméně místa.

Tím pádem sklo je na střepy popraskané, ale pořád drží tvar skleněné tabule.

Ale až krabici rozděláte, tak teprve potom se na to příjde.

U akrylátové vany nebo sprchové vaničky může být uštíplý nebo nalomený růžek atd ...

A proč Vám to vlastně vůbec popisuji?

Stačilo odpovědět řidiči na jeho argumenty následovně:

  1. Dobře, ale do papíru o převzetí napíšu: Převzato s výhradou – řidič neumožnil otevření a kontrolu zásilky!

    Když potom v klidu doma zásilku otevřete a bude poškozena nebo rozbitá, zodpovídá za to řidič. Ale to se ve většině případů nestane, aby si to tam řidič nechal napsat, takže většinou rád počká než si to zkontrolujete. Opět máme vyzkoušeno.

  2. Že je krabice v pořádku neznamená, že uvnitř to bude také v pořádku (viz. výše)

  3. Nemusíte zásilku rozdělávat přímo na ulici. Řekněte řidiči, aby šel s Vámi třeba do garáže nebo do vchodu panelového domu a tam můžete vše zkontrolovat.

    Řidič je dokonce povinen Vám pomoci donést zásliku před domovní dveře. POZOR !!! Nikoliv do patra nesmíte si je plést se stěhováky.

Když bude zásilka v pořádku, můžeme řidiči papíry potvrdit.

Co dělat, když je zásilka poškozená?

V tom případě je to sice velice nepříjemné, ale řešit se to dá tím způsobem, že napíšeme řidiči do papíru, co konkrétně je v zásilce rozbité.

Pak informujte prodejce, nejlépe telefonicky, kde Vám pomohou a poradí jak dále postupovat, aby se vše dořešilo do úspěšného konce.

2. 11. 2023  |  zobrazeno 5272×


Související články

Dopravci firmy WellMall: Kdo vám doručí zásilky rychle a spolehlivě?

2. 11. 2023  |  Existuje několik různých možností zaslání balíků. Výběr ale závisí čistě na vašich potřebách, prioritách nebo na osobních zkušenostech s daným...

Dopravci firmy WellMall: Kdo vám doručí zásilky rychle a spolehlivě?

Ověřeno zákazníky

Můj první nákup, vše naprosto v pořádku. Doporučuji!

velmi ochotné jednání při komunikaci s obchodem

Objednávka i následné dodání proběhlo rychle a bez závad

Vše v pohodě a hlavně rychle doručeno.

+Rychlá reakce i expedice. - Expediční firma.

Sprchový box nám instalatér montoval až tento týden. Až den před instalací jsme zjišťovali, zdali je dodaný box v pořádku. Vše bylo OK. Jen jednu poznámku. Při převzetí od dopravce je nemožné zjišťovat, zda není něco poškozeno. S dodaným boxem jsme moc spokojeni.

Doporučuji, vše proběhlo tak, jak mělo.

Rychlé a bezproblémové vyřízení nákupu a dodávky, spokojenost.

Jsem velice spokojená s vyřízením objednávky.V pondělí objednáno a již ve středu doručeno.

S nákupem celkovým jsem spokojená.Objednala jsem a za týden mi to dovezli domů složené dokonce i na vysoké skřiňce byli namontované dveře které neměli byt namontované.S obchodem byla dobrá komunikace Takže spokojenost

+ Komunikace rychlost vyřízení a doručení

- Jediná asi nevýhoda že v Emailu psali možnost platit kartou ale nakonec to kartou nešlo

Výrobek na první pohled vypadá dobře,ale toje vše.V předu mhlo být madlo na uchycení aby nadošlo k poškození výplně.Lišta která drží zástěnu na stěně,také nelicuje,je to takové DO-DO.

+ Rychlost dodání

Dobra komunikace, zboží v pořádku

Vše proběhlo bez problémů,rychlé dodání

Přehledné stránky obchodu,rychlé dodání,skvělé ceny

Byla jsem velmi spokojena s rychlostí a zpracováním objednávky.

+ rychlost objednávky a vyexpedování skvělá komunikace zpětná vazba