0 položek0 Kč

DOPRAVA - Spediční služby - Jak se vyznat a nenaletět

21. 6. 2013  |  zobrazeno 4024×

Převzetí zásilky od dopravce

Jak překontrolovat zboží, na co si dát největší pozor, co když dopravce nechce počkat než si zásilku překontrolujete, ... co v takovém případě napsat do papírů. Nepodepisujte převzetí dokud jste se nepřesvědčili, že Vám přišla zásilka v pořádku. Vzdáte se tak všech Vašich práv pro následné, kladné vyřízení reklamace.

Informovat zákazníka

Řidič má za úkol od objednavatele dopravy (to je prodejce) včas informovat zákazníka, že se blíží ze zásilkou na místo určení. Za tuto službu objednavatel u většiny dopravců platí. Řidič by tuto informaci měl zavolat nebo poslat formou SMS zprávy nejpozději hodinu před příjezdem na místo určení.

Protože, kdo v dnešní době má čas a chuť vysedávat doma nebo na stavbě kam chtěl zásilku doručit a nikam se ani hnout kvůli obavě, že co když právě přijede a já tam nebudu. To v dnešní uspěchané době není možné.

Jestli dá řidič vždy předem vědět že se blíží nebo ne, to je věc druhá, a může za ni jen ten konkrétní řidič.

A co dál?

Každý kdo čeká zásilku je určitě natěšen na novou věc, kterou si objednal.

A co může být horšího, než když z auta vyleze otrávený řidič s tím, jak je dnes hrozný den, že nestíhá a rychle, rychle ať už jede zase pryč.

Tímto se prosím vůbec nenechte vyvést z míry!

Ten řidič je tam nyní pouze pro Vás a takto k tomu musíte přistupovat. Je za to placený a máte nárok na překontrolování.

Takže pokud řidič začne vytahovat balík nebo více balíků a hned by chtěl podpis popřípadě vybrat ještě dobírku a rychle zmizet, zbystřete.

Pokud to tak necháte - uděláte největší chybu!

Proč a v čem?

Vždy je potřeba uvědomit si, co jste si objednali a co přebíráte.

Je obrovský rozdíl přebírat třeba knihu za 300,-Kč nebo sprchový kout, vanu či umyvadlo za 10 000,-Kč.

Není rozdíl jen v částce kterou jste zaplatili, ale hlavně v křehkosti materiálu, který Vám dovezli.

Nenechte se nikdy odradit nepříjemným řidičem!!!

Máte právo si zkontrolovat zda je zásilka neporušená a hlavně jestli je obsah zásilky nepoškozen.

Nejčastější argumenty řidiče, když mu řeknete, že si chcete zásilku rozbalit a zkontrolovat

  1. Hrozně spěchám, na to tady nemám čas!

  2. Krabice je v pořádku, nejeví známky poškození!

  3. To budete rozdělávat tady na ulici?

Ano, na zásilku se těšíte nebo ji již nutně potřebujete, aby rekonstrukce koupelny nestála.

Ale hlavně se nechcete dohadovat s řidičem o tom, že máte právo si zásilku rozdělat a v klidu překontrolovat.

Ale je třeba si uvědomit, že 10 minut strávených zkontrolováním zásilky, předejdete následným problémům s reklamací. A to za to stojí.

Když si potom vklidu doma rozděláte sprchový kout a zjistíte, že je rozbité sklo nebo něco odřené, bouchnuté, tak si najednou uvědomíme AHA! To bude asi ten hlavní důvod, proč byl ten řidič tak nepříjemný a proč tak spěchal. Asi moc dobře věděl co se stalo, že mu to třeba někde upadlo apod.

Někdo si i řekne: "Ale krabice nebyla porušena! Tak jak to, že to je rozbité?!"

Je to poměrně jednoduché. Vše záleží na tom, jak s balíkem dopravce zachází. Balík může pustit na zem z výšky 30 cm a na krabici nic nepoznáte, ale to, co je vevnitř, je rozbité na střepy.

Můžete namítnout: "Ale v krabici nic neštěrchalo".

To je zase tím, jak jsou skla mezi sebou proložena ochrannou pěnou nebo bublinou. A v krabici je vše zmáčklé na sebe, aby to zabíralo co nejméně místa.

Tím pádem sklo je na střepy popraskané, ale pořád drží tvar skleněné tabule.

Ale až krabici rozděláte, tak teprve potom se na to příjde.

U akrylátové vany nebo sprchové vaničky může být uštíplý nebo nalomený růžek atd ...

A proč Vám to vlastně vůbec popisuji?

Stačilo odpovědět řidiči na jeho argumenty následovně:

  1. Dobře, ale do papíru o převzetí napíšu: Převzato s výhradou – řidič neumožnil otevření a kontrolu zásilky!

    Když potom v klidu doma zásilku otevřete a bude poškozena nebo rozbitá, zodpovídá za to řidič. Ale to se ve většině případů nestane, aby si to tam řidič nechal napsat, takže většinou rád počká než si to zkontrolujete. Opět máme vyzkoušeno.

  2. Že je krabice v pořádku neznamená, že uvnitř to bude také v pořádku (viz. výše)

  3. Nemusíte zásilku rozdělávat přímo na ulici. Řekněte řidiči, aby šel s Vámi třeba do garáže nebo do vchodu panelového domu a tam můžete vše zkontrolovat.

    Řidič je dokonce povinen Vám pomoci donést zásliku před domovní dveře. POZOR !!! Nikoliv do patra nesmíte si je plést se stěhováky.

Když bude zásilka v pořádku, můžeme řidiči papíry potvrdit.

Co dělat, když je zásilka poškozená?

V tom případě je to sice velice nepříjemné, ale řešit se to dá tím způsobem, že napíšeme řidiči do papíru, co konkrétně je v zásilce rozbité.

Pak informujte prodejce, nejlépe telefonicky, kde Vám pomohou a poradí jak dále postupovat, aby se vše dořešilo do úspěšného konce.

Rady, tipy a inspirace

3 ZÁSADNÍ CHYBY PŘI NÁKUPU DVEŘÍ DO NIKY

3 ZÁSADNÍ CHYBY PŘI NÁKUPU DVEŘÍ DO NIKY

Bezpečnostní sklo v koupelně

Bezpečnostní sklo v koupelně

Více článků


Ověřeno zákazníky

rychlé vyřízení objednávky doporučuji všem

První a zatím jen dobrá zkušenost.

+ První a dobrá zkušenost

Rychlé dodání objednaného zboží, seriózní jednání.

vfýběr, objednání,placení a dodání bez námitek.Velmi dobé.

Objednávali jsme poprvé a jsem spokojeni.

Nakupovala jsme poprvé a jsem spokojena.

Úspora času, výborná cena,velmi dobrá kvalita výrobku. Zakoupila jsem snad nejlepší dřezovou baterii za posledních 20 let.Jsem velmi spokojena.

vše v pořádku , jak jednání tak i dodací doba doporučuji

Celková spokojenost. Vše jak má být .

Velice spokojená , rychlé vyřízení objednávky

+ rychlé dodaní zboží

Velká spokojenost, skvělá komunikace, rychlé dodání.

Zboží bylo bleskově dodáno, v pořádku doručeno.

vše v pořádku rychlé dodání mohu jen doporučit

dveře odpovídají popisu, instalace bez problémů, uvidíme co přinese užívání po pár měsících

spokojnosť 100% rýchle dodanie

Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
OK   Další informace